چاپ        ارسال به دوست

افتخاري ديگر براي پتروشيمي كرمانشاه:

كسب گواهينامه رتبه زرين در سومين مرحله طرح ملي رتبه بندي كارت هاي بازرگاني ايران

در سومین مرحله رتبه‌بندي كارت‌هاي بازرگاني كه توسط اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و كشاورزي ايران صورت گرفت شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه موفق به احراز گواهينامه رتبة زرین دو ستاره گرديد.  

شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه با کسب 88.70 امتیاز  از مجموع 100 امتیاز توانست گواهينامه رتبه زرین دو ستاره طرح ملی رتبه بندی کارت های بازرگانی را دریافت نماید.

شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه موفق گرديده است بين 1073 شركت رتبه نهم كشوري و در بين شركت هاي پتروشيمي ايران رتبه اول را به دست آورد؛

رتبه بندی کارت های بازرگانی اقدامی ارزشمند و آغاز يك روند مثبت و سازنده براي اقتصاد كشور در مسير دست‌يابي به درجه بالاتري از عدالت و پيشرفت است؛ اين كار به ‌عنوان يك گام در مسير تسهيل تجاري در کشور، محسوب مي‌شود و مي‌تواند با همكاري دستگاه‌هاي مختلف در همه ايستگاه‌های اقتصادي، مورد استفاده قرار گيرد.

طرح رتبه‌بندي كارت‌هاي بازرگاني، قابليت استفاده در تعيين درجه اعتماد به فعالان اقتصادي را نيز دارد؛ بر اساس تبصرة 2 بند 3 مادة 10 آئين‌نامة اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات مصوب 8/3/89 هيئت وزيران، اتاق‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن و كشاورزي ايران موظف هستند بر اساس دستورالعمل مشخصي، اشخاص و شركت‌ها را رتبه‌بندي نمايند.

هدف از اين رتبه‌بندي ايجاد تمايز بين كارت‌هاي بازرگاني، تسهيل روابط تجاري داخلي و بين‌المللي از طريق اطلاع‌رساني مناسب از رتبه‌بندي كارت‌هاي بازرگاني اعضاء و فراهم نمودن بستر قابل اعتماد براي اعطاي امتيازات ويژه به دارندگان كارت‌هاي رتبه‌بندي شده است.

 در طرح ملي رتبه‌بندي كارت‌هاي بازرگاني، با استفاده از رويكرد سيستمي و با هدف تعيين رتبة هر متقاضي، داده‌هاي مالي، مديريتي، حقوقي و اجتماعي متقاضيان جمع‌آوري شده و پس از تجزيه و تحليل در نهايت رتبة كارت بازرگاني متقاضيان بعنوان خروجي سيستم در قالب معيني ارائه مي‌گردد.

شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه با وجود توزيع سود سالانه نزديك به 100% بين سهامداران در سنوات اخير و همچنين با توجه به اقدام به ساخت پروژه فاز2 كه نتيجه آن كاهش شاخص هاي مالي مي باشد، با ارائه مستندات و دفاعيات لازم موفق به كسب اين رتبه گرديد.

پيشينة شركت، توانمندي مديران، سابقة اعتباري، ارزش صادرات و واردات، ارزش فروش، آناليز ارزش افزوده، شاخص‌هاي بهره‌وري، نسبت‌هاي مالي، برنامه‌هاي كسب و كار آتي بنگاه و حضور در اتاق هاي بازرگاني و تشكل‌هاي مرتبط از جمله معيارهاي اصلي رتبه‌بندي کارت بازرگانی است. 

 


١٦:١٩ - چهارشنبه ٤ آذر ١٣٩٤    /    شماره : ٣٢٠    /    تعداد نمایش : ٢٤٦٣


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: